Co kryje w sobie imbir i jaki ma wpływ na nasze zdrowie?
14.jpg

Imbir, podobnie jak kurkuma, zaliczany jest do rodziny roślin imbirowatych i zawiera w sobie zjawiskową mieszankę prozdrowotnych substancji. W ostatnich latach w samym imbirze zlokalizowano ich ponad 160, a następnie wytypowano kilkanaście najkorzystniejszych dla zdrowia i profilaktyki.

Nazwy substancji, które zawiera w sobie imbir, jak: cineol, gingerdion, zingiberon, dehydrogingeron czy heksahydrokurkumina mogą brzmieć odstraszająco, dlatego zdecydowaliśmy się przygotować kwintesencję zalet płynących z wzbogacenia codziennej diety o ten korzeń. Dzięki powyższym i innym prozdrowotnym substancjom, sok z imbiru:

Obniża poziom cholesterolu, pobudza wydzielanie soków trawiennych, co wspomaga i przyspiesza metabolizm

Reguluje poziom cukru, obniża ciśnienie, działa moczopędnie, a tym samym stymuluje wydalanie toksyn z organizmu

Chroni i wzmacnia wątrobę, pobudza wydzielanie żółci i enzymów trzustkowych

Substancje nadające imbirowi intensywny smak i zapach działają przeciwwirusowo, przeciwgrzybiczo, zwiększają odporność, a ponadto działają przeciwbólowo, przeciwgorączkowo, przeciwkaszlowo i wykrztuśnie.

Imbir podobnie jak kurkuma uspokaja, rozluźnia i usuwa napięcie, a do tego działa przeciwzapalnie i antynowotworowo. Kurkuma oraz imbir mają zbliżone właściwości, a ich jednoczesne spożywanie daje silniejsze efekty, dlatego jeden z naszych soków łączy w sobie te dwa potężne korzenie z dodatkiem soku z cytryny.

Z imbiru korzystać można na wiele sposobów. Jest on dostępny w formie świeżego korzenia, mielonej przyprawy oraz w postaci kandyzowanej i marynowanej. W takiej postaci można go wykorzystać jako dodatek do porannego smoothie, do soków, zup, lemoniad, herbat, jak również do marynat i deserów.

Z autopsji wiemy, że we wspomnianych przypadkach uda się wykorzystać niewielki kawałek korzenia lub szczyptę przyprawy, podczas gdy 48% naszego soku stanowi świeżo wyciskany sok z imbiru. Spożywając 100 ml soku dziennie zapewnisz sobie wysoką dawkę świeżo wyciskanego i łatwiej przyswajalnego imbiru, a zawarte w nim substancje zaczną jeszcze lepiej działać na korzyść Twojego zdrowia.

Bibliografia:

  1. Heidbohmer Ellen (2016). Imbir. Lecznicze zastosowanie od A do Z.
  2. Toth Lindsey (2019). Turmeric & Ginger: The Perfect Pair for Overall Health. https://www.swansonvitamins.com/blog/lindsey/turmeric-ginger
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl