Wpływ regularnego spożywania kurkumy na Twoje zdrowie
Sprawdź do czego prowadzi regularne spożywanie kurkumy!

Regularne spożywanie kurkumy:

  • zwalcza akumulację tłuszczu przez odcięcie dostaw krwi do przerośniętych komórek tłuszczowych
  • zapobiega tworzeniu się kulek tłuszczowych, które zatykają arterie
  • podnosi poziom HDL, czyli „dobrego” cholesterolu
  • obniża poziom cukru we krwi i podnosi poziom insuliny
  • hamuje apetyt i przyspiesza metabolizm co znacząco wspomaga odchudzanie
  • poprawia krążenie, zwiększa produkcję żółci, oczyszcza wątrobę
  • odtruwa, oczyszcza i filtruje krew oraz organy wewnętrzne
  • zwiększa odporność organizmu, chroni przed przeziębieniami i infekcjami dróg oddechowych
  • uwalnia od bólu i pomaga odbudować zniszczoną tkankę chrzęstną
  • likwiduje biologiczne wskaźniki stanu zapalnego, przeciwdziała rozpadowi chrząstki, zapobiega rozwojowi lub postępowi artretyzmu
  • hamuje napływ krwi do ognisk zapalnych
  • blokuje molekuły odpowiedzialne za zapalenie i obumieranie tkanek
  • stymuluje tworzenie nowych komórek
  • podnosi poziomy noradrenaliny, tryptofanu czy dopaminy
  • zmniejsza ryzyko zachorowania na wiele chorób chronicznych
  • atakuje nowotwór na kilka sposobów jednocześnie
  • zabija komórki, których czas biologiczny nadszedł końca, nie uszkadzając przy tym zdrowych struktur
  • podnosi wrażliwość na niektóre rodzaje leków stosowanych w chemioterapii różnych nowotworów
  • chroni sąsiednie tkanki i organy od zniszczeń zwykle powodowanych chemioterapeutykami
  • dociera do znaczącej ilości genów, budząc te odpowiedzialne za zwalczanie szarych komórek
  • stymuluje rozmnażanie się zdrowych komórek, co w perspektywie czasu chroni je przed uszkodzeniami i mutacjami
  • prowadzącymi do wielu schorzeń
  • zapobiega przedwczesnym procesom starzenia organizmu
  • radykalnie obniża poziom cytokinin, czyli chemicznych sygnałów będących źródłem większości stanów zapalnych, obniżając tym samym poziomy CRP i OB

Bibliografia:

  • Chainani-Wu N. (2003). Safety and anti-inflammatory activity of curcumin: a component of tumeric (Curcuma longa). J. Altern. Complement. Med. 9 (1), 161–168. 10.1089/107555303321223035
  • Hewlings SJ, Kalman DS. Curcumin: A Review of Its Effects on Human Health. Foods. 2017;6(10):92. Published 2017 Oct 22. doi:10.3390/foods6100092
  • Ismail N. A., Ragab S., El Baky A., Hamed M., Ibrahim A. (2014). Effect of oral curcumin administration on insulin resistance, serum resistin and fetuin-A in obese children: randomized placebo-controlled study
  • Kang Q, Chen A. Curcumin eliminates oxidized LDL roles in activating hepatic stellate cells by suppressing gene expression of lectin-like oxidized LDL receptor-1. Laboratory Investigation. 2009;89(11):1275–1290
  • Perkins, K., Sahy, W. and Beckett, R., 2016. Efficacy of Curcuma for Treatment of Osteoarthritis. Journal of Evidence-Based Complementary & Alternative Medicine, 22(1)
  • Sanmukhani, J., et al. 2013. Efficacy and Safety of Curcumin in Major Depressive Disorder: A Randomized Controlled Trial. Phytotherapy Research, 28(4)
  • Shehzad A., Wahid F., Lee Y.S. Curcumin in cancer chemoprevention: Molecular targets, pharmacokinetics, bioavailability, and clinical trials. Arch. Pharm. 2010;343:489–499. doi: 10.1002/ardp.200900319
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl