Naturalne sposoby na zwiększenie odporności
16.jpg

Do tej pory nie jeden z nas śmiał się z tych prowadzących szczególnie zdrowy styl życia, a na liczne nawyki, rytuały czy przyzwyczajenia patrzył z przymrużeniem oka, podczas gdy aktualna sytuacja daje sporo do myślenia. Poniżej przedstawiamy trzy naszym zdaniem najprostsze, a jednocześnie naturalne sposoby na zwiększenie odporności.

W sieci bardzo łatwo znaleźć dziesiątki poradników poświęconych naturalnym sposobom zwiększania odporności, a w nich listy konkretnych sposobów. Każdy autor ma swoje charakterystyczne porady, jednak u większości pojawią się trzy wątki. Mowa tu o odpowiednio zbilansowanej diecie, o jakości snu oraz o prowadzeniu aktywnego stylu życia.

Wiele osób myśli, że właściwa dla zdrowia aktywność fizyczna wiąże się z godzinami ćwiczeń i zalanymi potem plecami, jednak nic bardziej mylnego. Już najprostsza forma wysiłku jak na przykład spacer uznawana jest za aktywność fizyczną. Wystarczy jedynie spełniać dwa proste warunki. Po pierwsze nasza ulubiona aktywność musi trwać przynamniej 30-40 minut, a ponadto musimy zadbać o regularność jej wykonywania.

Warto również zadbać o jakość i odpowiednią długość snu, czyli starać się chodzić spać o zbliżonych porach, jak również wybrać jedną godzinę budzenia się. Na początku może to stanowić wyzwanie, jednak z czasem szybciej będziemy się wysypiać, a wstawanie będzie dużo łatwiejsze. Warto obserwować swój organizm i poznać, ile godzin snu jest dla nas najodpowiedniejsze. Większość z nasz funkcjonuje najlepiej po 7-8 godzinach snu dziennie, a zarwane noce odrabia przez kilka dni. Najlepiej jest spać cyklami, czyli wielokrotnością 70-90 minut w zależności od indywidualnych potrzeb. Do tego czasu warto dodać 15-30 minut na wyciszenie, podczas którego najlepiej zrezygnować z jakiekolwiek elektroniki.

Dużą część diety powinny stanowić warzywa i owoce, szczególnie te bogate w witaminę C. Naturalna medycyna chińska uczy nas, że śniadanie powinno być gorące, ponieważ rozgrzany organizm jest znacznie mniej podatny na choroby. Pijąc po przebudzeniu nasz imbirowy lub pomarańczowy wariant soku z odrobiną gorącej wody, szczyptą czarnego pieprzu i kroplą oliwy z pewnością zalejesz swój organizm falą ciepła, co doda energii z rana, jak również podkręci metabolizm. Cytryny i pomarańcze są z kolei świetnym źródłem witaminy C, która zwiększa kondycję układu odpornościowego.

Kurkuma i imbir należą do rodziny imbirowatych i mają zbliżone właściwości, dlatego ich jednoczesne spożywanie daje jeszcze lepsze rezultaty zdrowotne. Substancje nadające imbirowi intensywny smak i zapach działają przeciwwirusowo, przeciwgrzybiczo, zwiększają odporność, a ponadto działają przeciwbólowo, przeciwgorączkowo, przeciwkaszlowo i wykrztuśnie. Kurkuma z kolei zabija i hamuje rozwój namnażających się rodników, redukując tym samym poziomy stanów zapalnych.

Jak widać naturalne wzmocnienie odporności nie musi być restrykcyjnym przedsięwzięciem, a wprowadzenie kilku prostych zmian w naszej codzienności i uczynienie z nich rytuałów może poprawić nasz stan zdrowia, jak również motywować do tego naszych bliskich.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl